Sunday, February 8, 2009

a prayer for Mimi Fariha bt.Rozelan

still remember wani?
for berlianz girl 2001-2005 i guess all of us noe her rit?
one of our classmate :)
hehe...
how bout her second sis, mimi?
i guess i ever met up with mimi during our school bazaar 2002.
well, cute little girl and active.
during dat time she was well and healthy.
full with curious and wonder about how's life are and today...
She’s suffering with bone cancer.
2006, was my first year at nilai uc as a student nurse.
Every semester I went for practical, seeing patient and deal with them.
I do learn a lot of things.
Knowing my own friend sister who is suffering it remind me my patients.
When receiving the message from wani regarding her sister am speechless and in my mind just pray and leave the rest to ALLAH.
And till today mimi still survive and according to wani, she’s in critical stage.
I just get this prayer from one of wani’s dad friend blog.
And I just paste it here.
Let’s put our hands together and pray for mimi.
With god willing, ALLAH will listen to us.
For wani, stay strong my friend.
Remember we are here to listen.


a prayer for mimi fariha rozelan..

دعاء سلامة بوات اديق ميمي فريحة
اَلْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ وَالصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ عَلىَ سَيِّدِناَ مُحَمَّدٍ وَعَلىَ آلِهِ وَصَحْبِهِ أَجْمَعِينَ.اَللَّهُمَّ إِناَّ نَسْتَحْفِظُكَ وَنَسْتَوْدِعُكَ اَدْيَانَناَ وَإِيْمَانَنَا وَأَنْفُسَناَ وَأَمْوَالَنَا وَأَهْلَنَا وَاَوْلاَدَناَ وَكُلَّ شَيْءٍ اَعْطَيْتَناَ. اَللَّهُمَّ اجْعَلْناَ وَإِياَّهُمْ ِفي كَنَفِكَ وَاَمَانِكَ وَجِوَارِكَ وَعِيَاذِكَ مِنْ كُلِّ شَيْطَانٍ مَرِيْدٍ وَجَبَّارٍ عَنِيْدٍ وَذٍيْ عَيْنٍ وَذِيْ بَغْيٍ وَشَرِّ مِنْ كُلِّ ذِيْ شَرٍّ. إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيْرٌ.اَللَّهُمَّ جَمِّلْناَ بِالْعَافِيَةِ وَالسَّلاَمَةِ خُصُوصًا لِمِيْمِيْ فَرِيْحَةِ بِنْتِ رُوزْلَنْ (3 كالي). وَحَقِّقْنَا بِالتَّقْوَى وَاْلإِسْتِقَامَةِ وَاَعِدْنَا مِنْ مُوْجِبَاتِ النَّدَامَةِ فِي الْحَالِ وَالْمَأَلِ.إِنَّكَ سَمِيْعُ الدُّعَاءَ. وَاغْفِرْلَناَ وَارْحَمْناَ وَوَالِدِيْنَا وَاِخْوَاننِاَ وَاَحْبَابَناَ فِيْكَ َولِمَنْ اَحَبَّناَ وَلِمَنْ اَحْسَنَ اِلَيْنَا وَلِمَنْ كَانَ حَقَّ عَلَيْناَ وَلِجَمِيْعِ الْمُسْلِمِيْنَ وَالْمُسْلِمَاتِ وَالْمُؤْمِنِيْنَ وَالْمُؤْمِنَاتِ بِرَحْمَتِكَ يَا اَرْحَمَ الرَّاحِمِيْنَ.وَصَلَّ اللَّهُمَّ بِجَمَالِكَ عََلَى رَسُولِكَ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ وَسَلَّمَ.وَارْزُقْنَا كَمَالَ المُتَابَعَةِ لَهُ ظَاهِرًا وَبَاطِناً فِي سَلاَمَةٍ وَعَافِيَةٍ بِرَحْمَتِكَ ياَ اَرْحَمَ الرَّاحِمِيْنَ وَالْحَمْدُلِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ.

Maksudnya:Segala puji bagi Allah Tuhan yang mentadbir seluruh alam. Rahmat dan sejahtera atas junjungan kami nabi Muhammad serta keluarga dan sahabat-sahabat baginda sekelian. Ya Alah Ya Tuhan kami! Bahawa sesungguhnya kami memohon pemelihaaan dan penjagaan-Mu akan agama kami,harta benda kami, ahli-ahli kami,anak-anak kami dan segala sesuatu yang dikau telah kurniakan kepada kami, Ya Allah Ya Tuhan Kami! Jadikanlah kami dan juga segala yang telah kami sebutkan tadi di dalam jagaan-Mu, keamanan-Mu, jiran-Mu dan juga lindungan-Mu daripada syaitan yang derhaka lagi degil dan juga lindungan daripada bencana 'Ain (pandangan yang merbahaya). Lindungilah daripada kezaliman dan kejahatan tiap-tiap yang mempunyai kejahatan, bahawasanya Engkau Maha berkuasa mengatasi segala sesuatu.Ya Allah Ya Tuhan Kami! Serikan wajah kami dengan kesihatan dan keselamatan ( Khusus kami tujukan buat Mimi Fariha bt. Rozelan), teguhkan hati kami dengan melakukan ketaqwaan dan istiqamah, dan lindungi kami daripada segala punca yang membawa kepada kekesalan pada waktu sekarang dan akan datang. Sesunguhnya Engkau (Ya Allah) Maha mendengar segala permohonan. Ampuni dosa kami, Ya Allah, Rahmatilahkami dan kedua ibu bapa kami, saudara mara kami, orang yang kami sayangi, orang yang menyayangi kami kerana Mu, orang yang berbuat baik kepada kami, setiap orang yang ada hak atas kami dan sekelian muslimin dan muslimat, mukminin dan mukminat. Mohon limpah rahmat-Mu jua ya Allah, Tuhan yang sebaik-baik yang mengurniakan rahmat, cucurilah rahmat dan sejahtera kepada Rasul Mu penghulu kami Junjungan kami Nabi Muhammad sallallahu 'alai wasallam dan keluarga serta para sahabat sekelian. Kurniakan kami agar sentiasa patuh mengikuti Rasul sebaik-baiknya samada zahir maupun batin dalam keadaan selamat. Mohon limpah kurnia-Mu jua ya Allah, Tuhan yang sebaik-baik mengurniakan rahmat. Segala puji bagi Allah yang Mentadbir seluruh alam.


Thanks for those who reading…together we pray for mimi fariha bt rozelan

4 comments:

SMK Pengiran Omar II said...

knp adik dia?

Masleeha T. said...

mimi, adik dia kena kanser tulang..:(

christina said...

which mimi ah mas? do i know her? cian...

Masleeha T. said...

actually she is syazwani nadiah sister(X berlian-SMP)...
i dun think u noe her..
we juz pray for her k..
thanks